СТОРІНКА ЛОГОПЕДА

Гаврилюк Меланія Вікторівна,

вихователь-логопед, освіта вища, "Спеціаліст другої категорії"

Відомості для батьків


Що необхідно знати про логопедичні групи при дошкільних закладах.
1. Логопедичні групи при ДНЗ створюються органами державного управління освітою.
2. В логопедичній групи зараховуються діти 4 – 5 річного віку, які мають різні відхилення мовленнєвого розвитку, виявлені логопедом, вихователем, або лікарем дитячої поліклініки.
3. Обстеження дітей для зарахування їх в логопедичні групи проводиться такими спеціалістами: педіатром, отоларингологом, неврологом, психіатром, офтальмологом, хірургом (в разі потреби), логопедом, психологом.
4. Медичні висновки подаються на розгляд обласної психолого-медикопедагогічної комісії (вул.. Волошина), яка вивчення даних, дає направлення в логопедичні групи відповідно діагнозу.

Висновок ПМПК – це той основний документ, на підставі якого дитина направляється в навчальний заклад системи освіти чи заклад соціального захисту.
В ДНЗ формуються групи:

З - із загальним недорозвиненням мовлення з 4 років;  

З - із фонетико-фонематичним недорозвитком мовлення з 5 років.
Коли слід звертатись до логопеда:

1) 1) якщо у дитини не з’явилось мовлення до 2 років, або словник налічує не більше 10 слів;

2) коли дитина в 4 роки не вимовляє, або неправильно вимовляє звуки;

3) коли дитина повторює перші звуки, склади багато разів (заїкається) ;

4) якщо дитина не запам’ятовує віршики, не може переказати казку, порушує структуру слів.
Отже, шановні батьки, від вас залежить майбутнє ваших дітей. Якщо у дитини є проблеми з мовлення, то краще буде, якщо вони одержать комплексну допомогу фахівців, які допоможуть якісно поліпшити або виправити складові мовленнєві порушення.

Але ви маєте знати: розумовий розвиток невіддільний від мовленнєвого, тому розвивайте в своїй дитині всі психічні процеси: мовлення, увагу, пам'ять, сприйняття. Говоріть з дитиною правильно, чітко, виразно, інтонаційно. Розказуйте і показуйте дитині про навколишній світ (вона запам’ятає). Найкращий мовленнєвий матеріал – це потішки, віршики, пісеньки, скоромовки. Розглядання малюнків в книжках – прекрасний посібник для мовлення. Але не перевантажуйте дитину інформацією, не прискорюйте її розвиток.
Як правило, мовлення зв’язане з дрібною моторикою. Що краще розвинені пальчики, то краще розвинене мовлення. Тому, розвивайте м’язи рук дитини, нехай спочатку це буде масаж пальчиків («Сорока, ворона дітям кашку варила»), потім ігри з дрібнимип редметами: шнурування, застібування ґудзиків, ігри з мозаїкою, ліплення та ін.

Якщо ви помітили, що ваша дитина ліворука – то це не відхилення, а індивідуальна особливість дитини і переучувати її не можна. Це може спричинити невроз і заїкуватість.
Успіхів вам і здоров’я вашим дітям.

10 правил з розвитку мовлення дітей

Поради для вихователів

  Пам'ятайте, що ваша мова – взірець для наслідування. Ваша мова, жести, емоційність мають велике значення, бо створюють певний настрій у дитячій аудиторії. Ще більше значення мають особистісні якості педагога.

• Розмовляйте з дітьми.

• Частіше проводьте пальчикові ігри-забави, масаж долоньок, вправи на розвиток загальної моторики тіла.

• Супроводжуйте всі дії словами, коментуйте навколишній світ. Промовляйте слова чітко, терпеливо, доброзичливо.

• Розвивайте розуміння мови, використовуйте прості інструкції, спирайтесь на те, що дитині доступне.

• Використовуйте в мовленнєвій діяльності поряд із повними словами їх скорочені варіанти.

• Співайте з дітьми, танцюйте з ними, коментуйте сюжетно-рольові ігри.

• Створюйте бажання копіювати дорослих у їх діях, рухах, вчинках.

• Частіше розповідайте, співайте казочки, віршики, забавлянки. За можливості доповнюйте з дітьми кінцівки слів, казочок, віршиків.

• Дозволяйте дивитися по телевізору лише дитячі передачі, не перевтомлюйте дітей.